Alla inlägg under december 2008

Av Maria Lorentzon - 31 december 2008 08:18

För en som är vegetarian och ständig djurvän

För en som försöker trotsa alla motgångar och jobba mot klimatförändringarna

För en som faktiskt känner sorg och lidande för dem som varit med om bomber och krig


För en sådan som jag borde jag vara emot fyrverkerier och smällare. Jag borde stå med protestlistorna utanför ICA och protestera mot att man kanske till och med måste droga ner sina hundar på nyår för att de ska klara av dessa ljud. Men trots detta står jag på nyår och smäller mina smällare. Jag lever utanför mina tankar och viljor. Då kan jag inte heller stå för mina åsikter.



Förresten kommer inte bloggen se ut så här i framtiden. Och jag har inte heller hunnit lägga upp bilder på julafton. Det kommer. Det kommer. Så småningom.

Av Maria Lorentzon - 28 december 2008 12:43

Den 21 dec åkte familjen med farmor och farfar för att bada. Det var underbart. Jag hade en perfekt barnvakt (farmor) som höll Kajsa åt mig så jag kunde simma lite. Matilda var en riktig energiknippe och for runt i en timme utan avbrott. Hon älskar verkligen att bada!




 Badar med farfar.

Det var inte i det badet hon ville vara i. Det ni inte hör är skriket efter "dä, dä dä!!! För någon ville vara i plaskdammen HELA tiden! :)



 Barnvakten som sen fick skäll av ordningsvakten att man minsann inte fick sitta inne på badet med kläder på. Trots att vi frågade i receptionen innan vi gick in. Det pratade vi bort :)




Myspys i badet.



 Mamma måste också få gosa lite. :)



Sen finns det ett kort till... som är så underbart roligt... men som jag befarar att den personen som är med på bild aldrig kommer förlåta mig om jag visar. För julefridens skull undviker jag det. :)

Av Maria Lorentzon - 28 december 2008 12:37

Så mycket har hänt och händer här under jul. Och dessutom tog bilderna slut på förra bloggen så jag fick starta upp en ny.


Tobbe fyllde år den 18 december. Hans föräldrar, familj och svärmor kom på besök. En rakapparat fick han av mig och svärmor. Sånglektioneroch lite saker till gitarren fick han av sina föräldrar. Nöjd minsann. Så nöjd man kan bli tror jag.





Tokfia.! :) 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards