Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

dagarna i korthet

Av Maria Lorentzon - 31 mars 2009 20:28

Tiden har gått så fort att jag faktiskt inte lagt en tanke på att jag inte hunnit blogga på ett tag. Inte har jag så mycket tid över nu heller så jag tänkte bara sammanfatta vad jag har gjort.


Idag var det mamma-gympa på förmiddagen. Matilda klagade på ont i magen och sen hällde hon vattenflaskan över sina kläder. En något surare Matilda åkte jag hem med.

På eftermiddagen var det BVC-möte och allt såg bra ut. Jag tänkte diskutera vad vi ska göra åt Kajsas otroliga osäkerhet men kände att det inte var lönt att ens ta upp. BVC gillar alla sorters skrik-metoder och kör stenhårt på det. Vill hon inte? Låt henne skrika. Går det inte? Låt henne skrika. Passar hon inte in i den perfekta mallen som alla barn ska passa in i? Ja, låt henne skrika!

Så jag valde att hålla tyst. Och inte fan tänker jag låta henne skrika.

 Sen åkte jag och Kajsa iväg på ett möte med en grupp miljö-människor. Det höll på aldeles för länge och jag fick gå därifrån med en skrikande och uttråkad Kajsa efter 2 timmar.

Hem, kasta sambon i säng och ungarna därefter. (sambon ska jobba natt)


Igår hade jag en mysig fikastund med en kompis på förmiddagen. Fika blev mer fika och sen lite mat. Sen var det dags att åka hem och träffa Tobbe lite innan han skulle iväg och jobba.

På eftermiddagen åkte jag och barnen till marieberg för att kolla lite kläder och lite leksaker. Vi kom hem med leksaker men aldeles för lite kläder :)


I söndags var det dags för söndagsmiddag som vanligt. Ibland kan det gå en stund mellan middagarna, ibland blir de varje vecka.


Och så lördagen. Den stora dagen. Barnen, sambon och jag tog bilen till Karlstad för att gå på barnmässa. Och jäklar vad roligt vi hade det! Matilda och Tobbe försvann direkt och jag såg dem knappt på hela dagen. De lekte av sig på alla ställen man kunde leka på, jag och Kajsa passade på att kolla på kläder, leksaker, mamma-saker och bara njuta av en dag och plats full av äventyr!







 Full-lastad bil :)







nyss vaknat :)






Med två sovande barn i vagnen passade vi på att gå ensamma och mysa tillsammans en stund :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 20:47

Nu är det äntligen dags... med den lilla tiden jag har haft över så har jag inte hunnit med det jag velat men jag har gjort ett försök. Så här kommer min nya blogg som jag kommer skriva i i fortsättningen:   http://minatankarochfunderingar.blogspot.c...

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 13:13

Vad livet skrämmer mig ibland. Eller det är snarare bortom livet som skrämmer mig. Jag är mer än rädd för döden. Jag är vettskrämd. Kan vakna upp på morgonen och vara aldeles kallsvettig för att jag drömt mardrömmar. Om döden.   När väl folk omkring ...

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 09:38

Utmanad    Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge sam...

Av Maria Lorentzon - 15 april 2009 09:38

Förresten... en kaffekokare rinner oerhört långsamt om man får oväntat besök som man inte känner så väl, och som man dessutom måste sitta ensam med och försöka föra ett samtal med. Det blir ännu värre om man samtidigt är stressad för att man måste åk...

Av Maria Lorentzon - 15 april 2009 09:35

Idag är det sista dagen för anmälning till högskola eller universitet. Jag måste alltså bestämma mig. NU! Men hur kan jag? Hur kan jag bestämma vad jag inte bara ska göra de närmsta 3 ÅREN utan och RESTEN AV MITT LIV?????...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards