Alla inlägg den 10 april 2009

Av Maria Lorentzon - 10 april 2009 20:14

Idag har det målats staket. Jag börajde 08.00 imorse och blev klar 17.30 Hujedamej! Men fint blev det. Sen kom det besök som kom och frågade om vi ville ha en öl och gunga i Marias hammock. Vad kul det är med folk som kommer med öl och vill gunga i ens hammock. Sånt blir man glad av :)


Ikväll är Tobbe iväg på påsk-fest. Och jag jagar myggor. En gigantisk mygga som jag lyckades fånga och mosa men eftersom den var så stor dog den inte ens av det. Så jag fortsätter att jaga myggor.


Valde att inte följa med på festen. Orkade inte kamma håret. Så jag sitter här istället i mina mysbyxor och funderar på att gå och lägga mig.


Av Maria Lorentzon - 10 april 2009 19:57

Jag ligger i ett dilemma som jag inte vet hur vi ska ta oss ur. Kajsa sover som vanligt inte om nätterna. Jag orkar, men till vilket pris? Jag orkar med Kajsa men inte Matilda. På dagarna går jag i en dimma och jag hänger inte med när jag själv tänker. Jag mår illa på kvällarna av trötthet. Men det jobbigaste är att jag inte orkar med mina barn. Matilda får ta den största smällen. Och för det blir jag förbannad över mig själv för.


Men så kommer det just till problemet. Hur ska vi få Kajsa att sova? Är det skrik-metoden som gäller och inget annat? Är det rätt? Fel? Vad finns det annars för en lösning?


På dagarna är hon inga problem. Förutom den otroliga mammig-heten så sköter hon sig rätt ok. På nätterna är det värre. Och jag hatar att erkänna det, men jag orkar faktiskt inte mera.


Vad f*n ska vi göra?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards