Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Maria Lorentzon - 11 januari 2009 17:20

Just nu är jag trött på allt vad som har med ungar att göra. Jag är trött på att gå här hemma hela dagarna, trött på att alltid släpa på någon unge eller bråka med den andre ungen. Just nu är jag bara trött.


En alldeles vanlig söndag. På förmiddagen passade jag på att ut och springa medans tobbe fortfarande var hemma. Sen stack han till jobbet vid 11.00 Jobbar till 21.00 Trött. På eftermiddagen åkte jag och barnen till söndagsmiddag hos mamma och Sune. Fick stor avlastning av Matilda och bara det att komma bort och inte ha huvudansvaret för en stund gör väldigt mycket. Men Kajsa var som hon alltid är. Det började bra men sen blev det skrik. Som vanligt. Hon är alltid i min famn för att det inte går med någon annan. Just nu är jag bara så trött.


Och nu är det en mellantid. 1½ timme kvar tills Matilda går och lägger sig och jag har ett barn kvar. Helst skulle jag vilja sova. Kajsa kör sitt vanliga race på natten; sova en timme, vakna, äta, sova en timme... ja ni fattar. Och sen vaknar Tilda 06.00


Ett riktigt klagoinlägg. Men det går över.

Av Maria Lorentzon - 11 januari 2009 12:07

Oj... i allt stress har jag glömt av att blogga... hur kunde det hända?


Nåväl, vi roar oss med det här numera:


Dammsuga med en unge i famnen och den andre som rider på dammsugaren:




Ett kusinbesök tillsammans med min enda och underbara syster. Som lyckas drabbas av det mesta vad man kallar otur men efter varje otur har man kunnat avsluta meningen med att det var tur att det gick så bra, ändå liksom.



 Matilda gosar med Kajsa och Timbastian. Som jag tycker ska heta TimBastian för att det är så grymt snyggt men tyvärr bestämmer syrran och Pontus i det här fallet... :(


(Ser inte TimBastian större ut än Kajsa på det här kortet? Nåde dig om du växer ifrån Kajsa redan!!!)




Vi åker till norrköping för att kolla så syrran sköter sig med den nya bebisen och nya familjen.


Om det inte vore för den typiska mamma-fläcken på bröstet, ser hon inte ut att må ganska bra då?


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards