Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Maria Lorentzon - 20 mars 2009 10:27

Jag har kommit till det stadiet i min mamma-ledighet att jag numera går runt och pratar för mig själv när jag är här hemma. Normalt sett pratar jag öppet för att Matilda ska höra mig och veta vad som är på gång men nu har jag fastnat och pratar även när hon inte är här. Mina konversationer under dagarna brukar vara:


-Jaha ok, vad är klockan? Mmm jag har 10 minuter över, undra om jag ska passa på att gå på toaletten då? Fast behöver jag verkligen det? Men jag vet att om jag inte passar på nu kommer jag 10 minuter senare få sitta där med en unge i knät och den andre bredvid som helst vill att jag ska måla hennes naglar samtidigt. Så jag får nog passa på nu. Kanske jag hinner läsa klart sista sidan i tidningen som jag försökt att avsluta sen i december. Man kan ju alltid hoppas.


Och så fortsätter det tills jag kommer in på toaletten. Och tro inte att det slutar där. Nej det är ju när jag sitter där som jag kommer på de mest smarta sakerna. Så som att vi måste städa handfatet snart, det skulle ha varit gjort för en månad sen.


Som sagt, jag säger som jag alltid sagt. Man blir smart av att vara mammaledig!



Nu är jag på väg till Norrköping. Tåget går snart och jag har inte packat. Men det är lugnt, jag har redan rabblat upp högt för mig själv vad jag ska ha med. Packat i mitt huvud så att säga.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards