Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Resan till linköping

Av Maria Lorentzon - 9 februari 2009 09:21


Hemkommen.


Jag och barnen har åkt tåg till Linköping. Hälsat på pappa och familjen och framförallt lillebror Mattias som fyller 11 år idag.


Resan hem var värre än resan dit. Men allt som allt så gick det väldigt bra att åka tåg med två små och en vagn och en lite vilsen mamma på köpet. Tacka vet jag de stora rymliga tågen som jag tror heter T.I.B Då är det underbart att åka tåg. Resten av resan fick vi åka intercity och då undrar man om det verkligen är värt det här med att inte ta bilen utan tåget istället och tänka på miljön. Vad skönt det skulle varit att bara sätta sig i bilen och köra.


Väl framme åt vi mat, fikade en massa (3 tårtbitar till mig. Mmm jag vet. Men det var gott, det vill jag lova...!!) pratade en hel del, ammade som aldrig förr (mest för att hålla tyst på henne så jag kunde prata med resten av familjen) och spelade guitar hero. Summan av dagen: Rolig resa, kul att träffa alla förutom de som inte var hemma, och väl hemma igen somnade jag 20.45 Kunde ha somnat tidigare om det inte hade varit så jobbigt intressant program på tv just då.


 Systra och sonen:



  Du Kerstin!!!!


Glad:



Ledsen:




Sjunger för födelsebarnet:






 Tåget på väg hem. Jag tackade mer än en gång för att få åka ett så bra tåg på väg hem. Gott om plats, trevlig personal och en ännu mysigare tjej som också hette Matilda och som satt och läste Kalle Anka med Matilda. :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 20:47

Nu är det äntligen dags... med den lilla tiden jag har haft över så har jag inte hunnit med det jag velat men jag har gjort ett försök. Så här kommer min nya blogg som jag kommer skriva i i fortsättningen:   http://minatankarochfunderingar.blogspot.c...

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 13:13

Vad livet skrämmer mig ibland. Eller det är snarare bortom livet som skrämmer mig. Jag är mer än rädd för döden. Jag är vettskrämd. Kan vakna upp på morgonen och vara aldeles kallsvettig för att jag drömt mardrömmar. Om döden.   När väl folk omkring ...

Av Maria Lorentzon - 21 april 2009 09:38

Utmanad    Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge sam...

Av Maria Lorentzon - 15 april 2009 09:38

Förresten... en kaffekokare rinner oerhört långsamt om man får oväntat besök som man inte känner så väl, och som man dessutom måste sitta ensam med och försöka föra ett samtal med. Det blir ännu värre om man samtidigt är stressad för att man måste åk...

Av Maria Lorentzon - 15 april 2009 09:35

Idag är det sista dagen för anmälning till högskola eller universitet. Jag måste alltså bestämma mig. NU! Men hur kan jag? Hur kan jag bestämma vad jag inte bara ska göra de närmsta 3 ÅREN utan och RESTEN AV MITT LIV?????...

Ovido - Quiz & Flashcards