Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Maria Lorentzon - 9 februari 2009 12:01

Idag blir en hemmadag för Matilda. Det har varit alldeles för mycket för henne de senaste dagarna så hon behöver vara hemma idag. Hon är inte riktigt som hon ska. Hon sover väldigt mycket och äter mat i stora mängder! Det senaste gillar jag extra mycket. En tjej som normalt sett brukar vara ganska liten i maten vill nu ta om en gång till. Då blir mamma glad :)


Men någonting är inte som det ska och därför får hon stanna hemma idag.


För min del ska jag fortsätta med jobb. Idag tänkte jag skriva mat-lista till hela veckan, laga mat (redan gjort), handla mat och sen ska jag på mary kai party ikväll hos en vän. Det ska bli kul att bli lite ompysslad för en gång skull. Ska också ringa en himla massa samtal till en himla massa folk som inte alltid är så roliga att prata med.

Ja just det, sen ska jag försöka ta ett kort på Matilda när hon skelar. Vilket hon gör väldigt sällan men det sker ändå och jag har bokat tid till läkare för att kolla hennes ögon. Och sen lovade jag att försöka ta ett kort när hon gör det. Ibland är det dumt att lova något som är svårt att hålla ... :(

Av Maria Lorentzon - 9 februari 2009 09:21


Hemkommen.


Jag och barnen har åkt tåg till Linköping. Hälsat på pappa och familjen och framförallt lillebror Mattias som fyller 11 år idag.


Resan hem var värre än resan dit. Men allt som allt så gick det väldigt bra att åka tåg med två små och en vagn och en lite vilsen mamma på köpet. Tacka vet jag de stora rymliga tågen som jag tror heter T.I.B Då är det underbart att åka tåg. Resten av resan fick vi åka intercity och då undrar man om det verkligen är värt det här med att inte ta bilen utan tåget istället och tänka på miljön. Vad skönt det skulle varit att bara sätta sig i bilen och köra.


Väl framme åt vi mat, fikade en massa (3 tårtbitar till mig. Mmm jag vet. Men det var gott, det vill jag lova...!!) pratade en hel del, ammade som aldrig förr (mest för att hålla tyst på henne så jag kunde prata med resten av familjen) och spelade guitar hero. Summan av dagen: Rolig resa, kul att träffa alla förutom de som inte var hemma, och väl hemma igen somnade jag 20.45 Kunde ha somnat tidigare om det inte hade varit så jobbigt intressant program på tv just då.


 Systra och sonen:



  Du Kerstin!!!!


Glad:



Ledsen:




Sjunger för födelsebarnet:






 Tåget på väg hem. Jag tackade mer än en gång för att få åka ett så bra tåg på väg hem. Gott om plats, trevlig personal och en ännu mysigare tjej som också hette Matilda och som satt och läste Kalle Anka med Matilda. :)



Ovido - Quiz & Flashcards