Alla inlägg under februari 2009

Av Maria Lorentzon - 15 februari 2009 15:41


Vi har influensan här hemma. Sjuka hela familjen.


Och mitt i allt har Kajsa fått sin första tand. Jag har inte ens tänk tanken att hon ska få tänder snart...


Vi hoppas på bättre tider snart. Mycket bättre tider.

Av Maria Lorentzon - 14 februari 2009 16:37


från 37 grader imorse till 38,6 för några timmar sen.... vart ska det här sluta??


Och alla hjärtans dag idag... vilket firande. Vi ligger däckade i soffan hela familjen förutom Matilda som springer runt och sjunger och skriker i örat på oss.


Så här mycket feber har jag aldrig haft.. synd om mig... Så lördagen blir att knapra piller och längta efter bättre tider.


Imorgon skulle det ha kommit hit några vänner till mig och fika. ågot som varit bestämt sedan många dagar tillbaka.. och så måste jag avboka det. Typiskt.

Av Maria Lorentzon - 14 februari 2009 08:58


Hjälp, kan någon komma och ta med sig mina barn i några timmar?


Vore perfekt... jag är sjuk... har feber och världens huvudvärk. 37,5 imorse. Men mina barn förstår inte min värk. De gillar att skrika så fort jag lägger mig ner eller att drämma en tv-dosa i huvudet på mig när jag blundar.


Och sambon sover. Han har jobbat natt. Och inte kan jag begära att han inte ska sova när han kommer hem, han har ju faktiskt varit vaken i 12 timmar i natt. Eller kan jag det? :)

Av Maria Lorentzon - 13 februari 2009 20:12


Numera tittar jag på tv springandes samtidigt som jag städar.


Det var bättre förr.

Av Maria Lorentzon - 13 februari 2009 18:53


Vad är det för mening med att åka och handla en massa kläder,

när man inte hinner hem och njuta av dem?


Nu måste sambon bli frisk snart. Jag behöver hjälp. Avlastning med andra ord.

Av Maria Lorentzon - 13 februari 2009 10:43


Min dotter, hon kan hon. Hon går in i garderoben, hämtar sin skor, sätter på sig dem, tar fram dammsugarn och börjar dammsuga köket. Hon kan hon minsann!



Av Maria Lorentzon - 13 februari 2009 09:13


Hemma kan man inte vara. I alla fall inte en hel dag. Så bara för att sambon är sjuk så kan inte jag vara hemma och inte göra någonting. Dessutom tror jag han mår gott av att vara själv en stund:)


Så idag på förmiddagen ska jag försöka skriva ihop ett bra eller perfekt CV. Jag har helt tappat rutinerna på att söka jobb så jag känner mig väldigt nervös.


Så sen runt halv tolv ska jag ta min packning och alla ungar och sätta mig i bilen för att hämta mamma på jobbet. Eftersom det är fredagen den 13:de idag så startade inte hennes bil när hon skulle till jobbet så därför ska jag skjutsa hem henne. Som straff (?) ska hon få ta mina stora dotter i några timmar.


Och vad ska jag göra? Jo jag ska ha en mysdag för mig själv. På köpet kommer en liten dotter som förhoppningsvis kommer spendera sin eftermiddag i vagnen tyst och lugnt och utan att klaga. Jag ska shoppa. Jag ska äta, jag ska fika med en kompis. Jag ska lyssna på musik, köra bil i min ensamhet och jag ska njuta!!! En dag för att samla kraft. Kraft för att kunna komma hem igen och gå tillbaka till ekorrehjulet man lever i.


Och sen ska jag göra en jobbig sak på stan. Jag ska gå till ett drömjobb, lämna det där perfekt CV:et som jag ska försöka skriva och sen ska jag le och blinka med ögonen och berätta hur underbar jag är och hur dumma de är om de inte vill ha mig. Kajsa tänker jag lämna utanför dörren. En mamma med en 7 månaders bäbis bådar inte gott när man söker jobb. Inte bra alls.

Av Maria Lorentzon - 12 februari 2009 09:04

I förrgår var en rolig dag. Väldigt rolig dag.


Det började med gympa på morgonen. En timmes promenad dit, en timme hem. Hem, laga mat, lägga Matilda och äta maten.


Upp med Matilda, gå till BVC, en timmes promenad dit, en timma hem.


Kommer hem. Mamma kommer efter 5 minuter. Barnvakt till Matilda så jag och Kajsa kan åka till babysim.


Direkt efter babysim åkte jag och Kajsa till en föreläsning som jag väntat på. En föreläsning angående maten vi stoppar i oss och vad den egentligen innehåller. En skrämmande föreläsning om vad alla E-nummer, emelgeringsmedel och allt annat konstigt som vi vanliga svenska inte har någon aning om vad det är för nåt men mer än gärna stoppar i oss i alla fall.


Och så hem kl halv nio, jättetrött och jättehungrig men så himla nöjd över dagen. Mera sådana dagar tack!

Ovido - Quiz & Flashcards